Citerad i DI

Att bli citerad i Dagens Industri är givetvis smickrande. Ibland blir saker dock obegripliga när de plockas ur sitt sammanhang.

Jag skrev för några dagar sedan att “location-based marketing” kopplat till tjänster som Gowalla, Foursqare & Facebook Places kommer att växa starkt framöver; 8 punkter – framtidsspaning för 2011. Extra aktuellt i Sverige just nu då Facebook Places precis lanserades i våra mobiler – läs mer på Halvarsson-bloggen: Facebook Places i Sverige.

“Location-based” utan sitt mobila sammanhang blev i det här fallet något svårtolkat 🙂

5 Comments

  • Ja, det blir lätt fel. Jag lyssnade på Lars Dahmén som är VD för IDG för ett tag sedan (han gav tips på hur man kan synas i tidningar) och då sa han just att man blir felciterad i tidningar och att man ska fundera på om det är värt att ringa och säga att det blev fel.

    • Judith says:

      Tack för din kommentar Helen! I det här fallet svårt då: 1) Jag inte visste om att citatet plockades och 2) Artikeln är i tryckt form.

  • Jag skulle helt klart ringa och upplysa dom om vad som gått fel även om jag inte på något sätt skulle kräva att dom ställde det till rätta.

    Mest för att upplysa dom om det.

    Fast det är klart, har dom plockat citatet (om än ur sitt sammanhang, samt skrivit om det en aning) så ser dom säkert detta inlägg också.

  • Rikard Windh says:

    Som sagt, det blev ett lite märkligt lösrykt citat för oinvigda. Men jag har själv jobbat med platsbaserade tjänster i några år nu så jag förstod vad det var frågan om. Och kul att platsbaserade tjänster nu även letat sig in i Dagens Industri. Ett första tecken på att det närmar sig mainstream, men det lär ändå dröja några år innan det blir massändning. Just nu är det nichade tjänster för iPhone and Android mobilanvändare men det börjar helt klart ta fart. Kul!

  • Sara says:

    All publicitet är bra publicitet, eller hur är det man brukar säga?

    Tack för länk!

    /Sara

Leave a Reply

Your email address will not be published.