Kommunikations-svar till Elias Betinakis

Elias Betinakis gav 10 stycken webbälskande bloggare utmaningen att besvara frågan: Vad är det allra viktigaste att tänka på för företag i det nya förändrade kommunikationsklimatet? Varför?

Ganska snart fick jag en kommentar på Twitter som löd:

@judithw “Att se att kejsaren ibland är naken. Om ingen kan ge ens förslag på strategi förutom att kasta sig ut bör företagen vara försiktiga.”

Visst kan man vara försiktig om man vill – men försiktig är inte samma sak som icke-engagerad! Vi går mot ett allt starkare konstaterande att “transparens” är oundvikligt. Vi måste någon stans inse att våra kunder och andra intressenter pratar om oss. Vare sig vi vill det eller ej. Då finns valet att lära sig spelet eller att stoppa huvudet i sanden. Det finns ett val att antingen intressera sig för vad som händer – eller att ignorera utvecklingen. Sedan är det upp till var och en att bestämma omfattningen av sitt engagemang.

Att prata “kejsar strategi” kommer jag inte göra i denna post. Idag kände jag mig mer sugen på att ge ett visuellt svar på Elias fråga & här kommer det!

Andra utmanade bloggare skriver:

Leave a Reply

Your email address will not be published.