4 Comments

  • Peter Galler says:

    Superintressant slide där, önskar man hade suttit med!
    Såg att “5% har problem med sitt varumärke”, funderar lite på hur “problemet” definierades?

    Man skulle kunna se problemet som att mindre smickrande inlägg från målgruppen dyker upp på sökresultatets första sida där potentiella investerare eller kunder letar information. Den enkla och kortsiktiga lösningen är isf att mobilisera alla möjliga sociala plattformar (Blogg, Flickr, Wikipedia, Youtube, Vimeo etc.) uppdatera innehållet på dessa frekvent, jobba med länkar och försöka “trycka undan” det konsumentgenererade innehållet i sökresultatet.

    Eller så kan man se det som att det finns legitima orsaker till varför målgruppen skriver detta. Skörda detta målgruppsgenererade innehåll genom en vilja att beakta konsumentens åsikter och arbeta med att åtgärda de organisationella glitchar man fått reda på -transparent. I detta fall skulle kanske insatserna i de sociala medierna fokusera kundservice/-tjänst för att “vända vinden”.

    Det är självklart vanskligt med sökresultat som missgynnar varumärket, men jag tror att ett proaktivt förhållningssätt är att föredra. I och med att jag inte var där så har jag ju bara slidesen att utgå ifrån, hur resonerades det?

    Tack för en intressant blogg!
    //Peter

Leave a Reply

Your email address will not be published.