#SocialCommerce – Kund vs företag

Det blir allt svårare att sälja en medelmåttig produkt till den medvetna kunden. Det blir allt kraftfullare att erbjuda en bra produkt till ett digitalt samhälle.

För er företag där ute; gör det enkelt för oss att följa nyheter och erbjudanden. Gör det lika enkelt att dela informationen vidare. När vi diggar det ni gör hjälper gärna till!

Möt oss där vi befinner oss. Inte där ni vill att vi ska vara.

Koppla den kommunikation vi för i sociala medier kring produkter till konvertering. Bygg medvetenhet över tiden där målet inte är att sälja EN produkt, EN gång. Utan snarare att knyta oss – potentiellt lojala kunder och ambassadörer – till er er över tiden.

Framför datorn och via mobilen.

Lokalt och globalt.

Ni har fortfarande mycket att lära. Försök att lyssna på vad vi vill. Bilden nedan illustrerar glappet mellan konsument & företag:

  • Till höger: “Consumer ranking” – Why they connect with brands in social media.
  • Till vänster: “Brand ranking” – Why they think consumers connect with them in social media.

Bild 1: Flickr cc by Darwin Bell, Bild 2: Report by SYZGY Group

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.